רוכשים מנוי מתנה למישהו אהוב ומקבלים ואזה עם המשלוח הראשון עלינו – קופון VASEFORYOU 🌸

איך תאמצו את טרנד הפרחים היבשים

גם אתם התאהבתם בטרנד החם שנכנסו לחיינו לאחרונה? לא קשה להבין מדוע…

פרחים יבשים: מלבד היופי והקסם שהם מוסיפים לכל חלל בבית, העובדה שהפריחה והנוכחות שלהם לא דורשת שום תחזוקה מצדנו לגמרי משחקת לטובתם!

אז כן, הם באמת נצחיים – יכולים להישמר אצלכם בואזה במשך שנים, אבל בכל זאת יש כמה דברים שחשוב שתדעו ותאמצו:

כללים לטיפוח והארכת חיים:

מקמו את הזר שלכם הרחק ממקור שמש ישירה – שמש ישירה יכולה לפגוע ולהחליש את הפרחים והענפים.

דאגו שהפרחים לא יירטבו – ברגע שהענפים נרטבים או סופגים לחות הם מתחילים להרקיב, כמו כל פרח טבעי אחר.

שמרו אותם הרחק מהישג ידם של ילדים – מדובר בפרחים עדינים ושברירים לרוב.

במידה ויש בידכם ענפי פמפס פלומתיים, הנה לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על הפמפס המושלם:
פרוות הפמפס עדינה ולכן יכולה להנשיר מעט לאחר שתוציאו אותו מהקופסא אבל אל דאגה, ברגע שתמקמו אותו בחלל הבית או המשרד הוא ירגיש הרבה יותר נוח ויישאר אתכם לנצח.
אך רגע לפני, כמה דברים קטנים שישדרגו את המראה:

תנו להם לנוח חצי שעה-שעה באוויר הפתוח תחת השמש, זה ייתן להם ברק ויפתח את הפלומה קצת יותר (ניתן לעשות זאת גם עם מעט אויר ממייבש שיער)

בכדי לשמור על הברק ועל היציבות לאורך זמן ניתן לרסס את הפלומה של מפמפס בספיי סיליקון (של עיצוב שיער) אחת לכמה חודשים – ריסוס קליל וממרחק של מטר כדי שלא ירטיב את הפלומה יותר מידי.

ולבסוף, כמו כל פריט אחר בבית, גם זר של יבשים יכול לצבור אבק, ואם כך – כמה שניות של אוויר ממייבש שיער (ממרחק) יעשו את העבודה ויעזרו להיפטר מהאבק.

בא לכם לייבש בעצמכם את הפרחים שלכם?
לגמרי אפשרי וזה גם ממש פשוט!
קודם כל, יבשו את הפרחים ממים. nלאחר מכן, תלו מקבץ קטן של פרחים בצורה הפוכה (כאשר קצה הגבעולים כלפי מעלה והפריחה פונה מטה).

ייבוש פרחים במקבצים קטנים מקצר את תהליך הייבוש.
המתינו 10-14 ימים ושחררו אותם מהתליה. כעת ניתן להפוך אותם חזרה ולהשתמש בהם לסידור או סתם למקם אותם בצורה חופשית בתוך כלי יפה.

אז מי הם המתייבשים המצטיינים?
פרחי שדה (כמו בבונג, ציפורן, חרצית ועוד רבים), אקליפטוס, ורדים – מתייבשים מעולה. אבל, כל צמח או פרח שתנסו לייבש יכול להביא לתוצר יפיפה וייחודי (ואפילו לניחוחות נהדרים אם תבחרו בצמחי תבלין למשל).

איך יוצרים סידור של פרחים יבשים? בניגוד לסידורי הפרחים המסורתיים, בפרחים יבשים מומלץ להשתמש ליצירת זרים יותר אקלקטיים וחופשיים. כיף לבחור שילוב בין ענפים גדולים ודומיננטיים (למשל, חצב או אמיתה שמתייבשים כך שהנוכחות שלהם נשמרת במיטבה) לבין כאלה קטנים יותר בעלי פריחה, ואפילו לשלב מעט ענפי תבלין שמדיפים ריח נהדר (אורגנו, לבנדר, רוזמרין…).

קודם כל, בחרו ואזה נוחה. לפרחים יבשים יש פחות נפח מאשר פרחים טריים ולכן עדיף לבחור בואזה עם מפתח צר יחסית (לפחות בתור התחלה ). בחרו לכם את הענפים שאתם אוהבים והכינו אותם מראש על שולחן העבודה. טפלו בכל ענף בנפרד, נקו אותו מעלי הגבעול אם ישנם וחתכו אותו בעזרת מספריים חדים לגובה הדרוש לכם תוך כדי שאתם מסדרים וממקמים אותו בכלי שבחרתם.

חשוב לסדר קודם כל את הענפים המאסיביים והפחות עדינים שבחרתם כדי ליצור את הצורה והמסגרת של הסידור שלכם ורק לאחר מכן הוסיפו (אחד אחד…) את שאר הפרחים הדקיקים והעדינים יותר שבחרתם. כך, לאט לאט, תבנו את הזר היבש שלכם ומקמו אותו בפינה האהובה בבית.

עוד מהבלוג:

פרחים או: איך גורמים לעובדים להיות מאושרים במקום עבודתם באפס מאמץ:)

זמן קריאה: < 1 דקה

שבועות – Flowers Inspiration

זמן קריאה: 3 דקות

KEEP IT COOL

זמן קריאה: 3 דקות

למה זר כלה עולה יותר מזר רגיל? (רמז: לא, זה לא בגלל המילה "כלה")

זמן קריאה: 2 דקות