חג שמח ❤ אנחנו פתוחים! אפשר לשמח מישהו אהוב עם משלוח מהיום להיום 🌸

KEEP IT COOL

בחודשי הקיץ האחרונים החום שובר שיאים ואין מישהו ששהייה בחוץ בשעות אמצע היום לא קשה לו, אז תחשבו מה עובר על הפרחים שנקטפו זה עתה מהאדמה הקרירה והמזינה.

לא מעט פעמים שואלים אותי מה אפשר לעשות עם הפרחים בחום הזה, איך אפשר לעזור להם לשרוד עוד קצת …עוד כמה ימים…

החלטתי לקחת את הנושא ברצינות ולבדוק (גם מדעית) מה אפשר לעשות כדי לצלוח את הקיץ הישראלי עם פרחים כמה שיותר חזקים וטריים.

בקצרה:

* טמפ אופטימלית לפרחים קטופים היא 0-4 מעלות (אך ברור שזה לא המצב אצלנו בבית 🙂

* בטמפ' גבוהות מכך, קצב הנשימה של הפרח מוגבר מה שמגביר את ייצור החום ע"י הפרח ומביא להזדקנות מואצת שלו.

* בעונת החורף ובעונות מעבר, זר פרחים מחזיק בממוצע כ7 ימים. בחום הקיצוני של הקיץ, זר פרחים יכול להחזיק אפילו רק ימים ספורים ויש לקחת זאת בחשבון…

* אז מה אפשר לעשות?

מניחים את הזר במקום כמה שיותר קריר ומוצל, חשוב הרחק ממקור כניסת השמש, ודואגים לאספקת מים מתאימה ב37-40 מעלות (כן כן מה שקראתם).

ולמטיבי הלכת בינינו…

אז גם אני כמשהי שאהבה לקנות לעצמה פרחים כל שבוע, התחלתי מלחפש את חנות הפרחים שתספק לי את הפרחים הכי טריים ואיכותיים שיישארו למשך הזמן הרב ביותר!

ככל שהתחלתי להתעסק בתחום ולחקור אותו, הבנתי שנדרשת עבודה גם מצידי כמי שרוכשת פרחים, על מנת להשיג את המטרה המשותפת והיא – להאריך את חיי הזר אצלי בבית.

לכבוד החום הקיצוני (שמסתבר ששיאו עוד לפנינו), החלטתי לשתף אתכם בחלק ראשון מתוך שלושה חלקים בהם נדבר על טיפול בפרחים קטופים.

גורמים רבים משפיעים על איכות ואורך חיי פרח קטוף: מחלות, מים, מזון, חשיפה לאתילן, טמפרטורה… אך מתוך כל אלה, טמפ' היא הגורם שהכי משפיע.

‏KEEP IT COOL…

אז כולנו יודעים שטמפ' גבוהות מזיקות לפרחים, אבל האם ידעתם כיצד ועד כמה?

הטמפ' האופטימלית לשמירה על רוב הפרחים (מלבד פרחים טרופיים) היא 0-4 מעלות.

בטמפ' זו אורך חייהם הוא מקסימלי.

כמובן שזוהי לא טמפ' ריאלית אצלנו בבית (גם אם נגור בקנדה) אך העקרון החשוב הוא שככל שהטמפ' גבוהה כך חיי הואזה של הפרח מתקצרים בצורה דרמטית.

פרחים טרופיים כמו אנטוריום, ציפור גן עדן, סחלבים… נפגעים דווקא כאשר הם נחשפים לטמפ' קרות ולכן דרושות עבורם טמפ' גבוהות יותר.

מרגע שהפרח נקטף ועד שהוא מגיע לקירור, לפרח יש גישה רק למזון שהוא אגר בעלים ובעלי הכותרת שלו. פרחים מאוחסנים ונשלחים בטמפרטורות לא אופטימליות – גבוהות יחסית (אפילו טמפ' חדר היא גבוהה עבור פרחים) ולכן הם נושמים מהר יותר ומשתמשים בכמויות גדולות יותר של המשאבים שלהם.

כתוצאה מכך – הם "מזדקנים" טרם זמנם.

אורך חיים ממוצע של פרח קטוף שנשמר בטמפרטורה אופטימלית הוא 14 ימים.

פרח שנשמר בטמפרטורה גבוהה יותר – 5-10 מעלות, יחיה בממוצע 10 ימים ואילו פרח שנשמר בטמפרטורה גבוהה מכך (אך עדיין נמוכה, במיוחד במזג האויר הישראלי) יחיה עד כ7 ימים. לכן, בימים חמים אלו, אורך חיי הפרחים מתקצר מאוד ולעיתים קרובות זר פרחים שנקנה עלול להחזיק ימים ספורים בלבד.

לדוגמא, בתמונה גרברה 24 שעות אחרי שאוחסנה 5 ימים בטמפרטורות שונות: 0, 2.5, 5, 7.5, 10 ו – 12.5. זה מראה דוגמא מצוינת לירידה הדרמטית בחיי הואזה שלה עקב טמפרטורות גבוהות. שמירה על פרחים בטמפרטורה 0 מעלות מאטה את תהליך הנשימה שלהם ולכן, פרחים שנשמרים אפילו בטמפ' חדר דועכים מהר יותר.

מה למעשה גורמת כל חריגה מהטמפ' האופטימליות?

כאשר פרח נשמר בטמפ' גבוהה הוא מגביר את קצב הנשימה שלו.

נשימה מייצרת חום ולכן ככל שקצב הנשימה גבוה יותר כך ייצור החום על ידי הפרח גדול יותר והפרח מזדקן טרם זמנו (וכבר הבנו שחום = אורך חיים קצר).

והכי חשוב- מה אפשר לעשות?

אז כמובן שלטמפ' הכל כך נמוכות האלה לא נצליח להגיע, אבל חשוב לשמור על זר הפרחים במקום קריר עד כמה שאפשר ולדאוג לאספקת מים מתאימה שתפצה מעט על החשיפה לחום.

על אספקת מים נדבר בפוסט נפרד אבל בינתיים אספר שפרחים זקוקים למים חמים (!) בטווח של 37-40 מעלות, כך מולקולות המים נספגות בקלות יותר דרך הגבעולים (אז בלי לפחד!)

המאמר הזה הוא הראשון בסדרה של 3 מאמרים בנושא "שמירה על חיי הפרחים בחודשי הקיץ".

עוד מהבלוג:

אז איך תמצאו את הואזה המושלמת לסידור החג שלכם?

זמן קריאה: 2 דקות

פרחים או: איך גורמים לעובדים להיות מאושרים במקום עבודתם באפס מאמץ:)

זמן קריאה: < 1 דקה

4 סיבות שבגללן הפרחים שלכם חיים פחות בקיץ…

זמן קריאה: 2 דקות

למה זר כלה עולה יותר מזר רגיל? (רמז: לא, זה לא בגלל המילה "כלה")

זמן קריאה: 2 דקות